Aşırı Teknoloji'nin Çocuklara Zararı Nedir!

Aşırı Teknoloji'nin Çocuklara Zararı Nedir!

22

İstanbul

Aşırı Teknoloji'nin Çocuklara Zararı Nedir!

, Aşırı Teknoloji'nin Çocuklara Zararı Nedir!
Araştırmacılar, teknolojiyi fazla kullanan çocukların, kalemleri tutamadıkları veya makasla kâğıt kesemediklerini söylüyorlar. İşte ebeveynler için bazı önemli detaylar. Günümüzde akıllı telefonlar ve tabletler, sıkılmış veya ağlayan çocuklar için uygun bebek bakıcısı ve emziklerdir. 08.05.2018
Aşırı Teknoloji'nin Çocuklara Zararı Nedir!

Araştırmacılar, teknolojiyi fazla kullanan çocukların, kalemleri tutamadıkları veya makasla kâğıt kesemediklerini söylüyorlar. İşte ebeveynler için bazı önemli detaylar. Günümüzde akıllı telefonlar ve tabletler, sıkılmış veya ağlayan çocuklar için uygun bebek bakıcısı ve emziklerdir.

Ancak bu çocukların, ellerinde kalem bulundurmak, makasla kağıt kesmek ve on yıl öncesine kadar aynı yaştaki çocukların kolayca yapabilecekleri görevleri yerine getirmeleri için gerekli el gücünü geliştirmelerini engellemektedir.

Türkiye Kalp Vakfı tarafından yapılan çalışma, çocukların parmak kas kuvvetine ihtiyaç duyan yazma ve diğer aktivitelere karşı hazırlık sınıflarına ve özel kurslara geldiğini bildirmektedir.

Raporun arkasındaki Türkiye pediatrik doktorlar birliği, küçük çocukların sıklıkla boncuk sayma, renklendirme ve diğer eğlenceler gibi geleneksel faaliyetlerin artık bulunmadığını belirtiyor. Artık okullarda akıllı tahta, akıllı eğitim uygulaması yapılmakta ve teknolojinin yararları kadar zararları da ortaya koyulmalıdır. Okula gelen çocuklara kalem veriliyor, ancak temel hareket becerilerine sahip olmadıkları için kalemi tutamayan öğrencilerin olduğu belirtiliyor. Uzmanlar, tabletlere bu ince motor becerileri kaybı için takas yapılmasını önermektedirler.

Çocuklara bir iPad vermek yapı taşları, kesme, yapıştırma, oyuncak ve halat çekme gibi kas inşa etme gibi oyunları teşvik etmekten daha kolay. Bu da ailelerin işlerine gelmektedir. Bundan dolayı, bir kalem tutup tutmaları gereken temel yeteneklerini geliştirememektedirler. Gelişimin en erken aşamalarında, bu aksaklık, öğretmenler, ebeveynler ve profesyoneller tarafından ele alınmadığı takdirde, çocukluklarda bedensel ve zihinsel olumsuzluklara yol açmaktadır. Zayıf eller, yavaş gelişme demektir. Uzmanlar, bundan 5 yıl önce, Down sendremu gibi, spesifik bir teşhisi olan zayıf ellere sahip çocuklar için başvuru aldıklarını, günümüzde ise bilinen tanıları olmayan, sayıları artan çocuklara baktıklarını belirtiyorlar. Onlar sadece sağlık problemi olmayan, teknoloji bağımlısı çocuklarıdır.

Bununla birlikte uzmanlar teknolojinin büyük ölçüde artmasıyla ilgili olarak ince motor becerilerinin kaybını ele almaktadır. Bunun yerine, başka bir değişikliğin çocuğun büyümesini etkileyebileceğini söylüyorlar. Çocuğun gelişimindeki gecikmeler, çok fazla YouTube videosunun sonucu olup olmadığı ya da yaşam dolu bir koltukta çok fazla zaman geçirdikleri için henüz belli değil. Açık olan bir şey varsa o da, ebeveynlerin genç yaşta çocuklarına ilkokul ve daha sonraki yaşama girmeleri için daha iyi bir zeminde yardım edebilmeleridir.

*Ebeveynlere uzmanlardan çağrı

Çok fazla ekrana bakma süresinin tehlikeleri ortadadır. Bugünün çocuklarının da, artan ekran süresinin bir sonucu olarak görme problemleri geliştirdikleri bellidir. Bilimsel kanıt için bu konuda daha fazla çalışma yapılması gerekmektedir ancak video oyunlarının, tabletlerin ve akıllı telefonların zaman içinde kullanımının görme sorunlarını artırdığı yönünde güçlü bir toplumsal bilgi vardır.

Uzmanlar, bugünün çocuklarında düşük kardiyovasküler uygunluk ve daha yüksek obezite oranları görüyorlar. Aslında, çocukluk çağı obezitesi için en yeni istatistikler problemin daha da kötüleştiğini gösteriyor. 2015 ve 2016 yıllarında, 2-5 yaş arası çocukların yüzde 26’sı aşırı kilolu çıkmıştır. Bunu iki yıl önceki, 2013 ve 2014 yıllarında 2 ila 5 yaş arasındaki çocukların yalnızca yüzde 9’unun obez olarak değerlendirdiği istatistiklerle karşılaştırınız. Artışı göreceksiniz.

Çocuklar ihtiyaç duydukları egzersizleri yapmıyorlar. Dışarıda oynamıyorlar. Ekranlara bağımlı kalıyorlar.

Küçük çocukların çoğu ebeveynleri yüzlerce yıldır, tv ekranlarında büyüdüler. Bu yüzden ekranların bu sorunlara neden olabileceklerini düşünmemeyi tercih ediyorlar. Bu problemi daha da kötüleştiriyor çünkü toplumsal bilgiyi tanımıyorlar. Doktorların önerileri olmadan ekran süresini kısaltmıyorlar. Bazen bu işe yaramıyor, çünkü ekranlar bağımlılık yapıyor ve harika bir bebek bakıcılığı rolü üstleniyor.

Bir çocuğun bir cihazı kullanabileceği süre kadar katı sınırlar belirleyin ve oturum açmadan önce belirli istekleri karşılamalarını isteyin.

Herhangi bir bağımlılık ya da alışkanlıkta olduğu gibi, tableti ya da akıllı cihazı çocuğunuzun ellerinden çekerek almak zor olabilmektedir. Sağlık sorunlarını önlemenin ve bunları daha sonra başarı ve doğru gelişim için kurmanın en iyi yolu bilinçli olmaktır.

Kaynak; Bilgiustam

Yorum Ekle
Yukarı Git