Gebze - Haydarpaşa banliyö hattı ne zaman açılıyor?

Gebze - Haydarpaşa banliyö hattı ne zaman açılıyor?

21

İstanbul

Gebze - Haydarpaşa banliyö hattı ne zaman açılıyor?

, Gebze - Haydarpaşa banliyö hattı ne zaman açılıyor?
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını 2018 sonu itibariyle açılacağını söyledi.Gebze - Haydarpaşa 10.10.2017
Gebze - Haydarpaşa banliyö hattı ne zaman açılıyor?

Arslan, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin Avrupa'nın 6. dünyanın 8. yüksek hızlı tren (YHT) işletmecisi olduğunu belirterek, bu durumun kendilerini hem fert hem de sorumluluk almış kişiler olarak memnun ettiğini söyledi.

1950'lerden sonra ihmal edilen demiryollarının devlet politikası haline gelmesiyle ülkenin katettiği mesafenin görüldüğüne işaret eden Arslan, "Biz bin 213 kilometre yüksek hızlı tren işletmeciliği yapıyoruz. Yaklaşık 4 bin kilometrelik inşaat, 5 bin 700 kilometrede de etüt projeler devam ediyor. Bu hedeflerimizi ortaya koymak, 2023 yılına yönelik katedeceğimiz mesafeyi göstermesi adına çok çok önemliydi." dedi.

"Yolcular YHT konforu istiyor"

"İstanbul'dakiler de Marmaray'ın rahatlığını görünce istiyor ki her iki yaka banliyö hatlarıyla bağlansın, Halkalı'ya kadar Marmaray konforuyla seyahat etsin. Biz, Pendik'ten Halkalı'ya kadar olan banliyölerin kalan kısmının Marmaray standardına dönüştürülmesi çalışmalarını çok hızlı şekilde yürütüyoruz. Önümüzdeki yıl sonunda her iki yakadaki Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını metro standartlarına getirmiş olacağız. 2018 sonu itibarıyla insanlarımız, bu hattı kullanabiliyor olacak. Ankara'dan kalkan YHT de Haydarpaşa Garı'na gidebildiği gibi arada bazıları Marmaray'ı kullanarak Avrupa Yakası'na geçmiş olacak, dolayısıyla ulaşım kesintisiz hale gelecek. Bunun dışında da İstanbul'da Büyükşehir Belediyesi ile koordineli yürüttüğümüz birçok raylı sistem var."

İstanbul'da bir kişinin, aktarmayla da olsa şehrin herhangi bir yerine raylı sistemle gidebileceğini düşünürse araçla yola çıkmayacağını ifade eden Arslan, amaçlarının belediyeyle yapılan raylı sistemleri birbirini tamamlar şekilde banliyö ağı haline getirmek olduğunu bildirdi.

"Tren ağını yaygınlaştırmak için olağanüstü çabamız var"

"Zaman zaman 'bizim ili söylemedi' diye eleştiriler oluyor. Eskiden il söylemek kolaydı çünkü Ankara-Eskişehir, Eskişehir-Bilecik-Kocaeli-İstanbul, Ankara-Konya çalışılıyordu, 4 ilin ismini söyleyince oluyordu. Şimdi öyle değil, bir baştan bir başa doğu-batı aksında, kuzey-güney aksında birçok proje var. Onları sayarsak illerimizin en az yüzde 60'ını saymamız lazım ama bilinsin ki HT ve YHT ağını ülke genelinde yaygınlaştırmak adına olağanüstü çabamız var."

Yorum Ekle
Yukarı Git